Tarchamps, camping Um Bierg

Zoals ik in het vorige stuk aangaf is het goed mogelijk dat je deze camping en de eigenaresse kent van het TV programma “Ik Vertrek”. Um Bierg een kleine en knusse camping met mooie staanplaatsen voor caravan en camper. En heel veel Nederlanders van onze leeftijd en ouder. Al deze medelanders meten deze camping kennen van TV of via mond-op-mond reclame. De omgeving is zeker niet bekend vanwege het toerisme. Als je niet van wandelen of sportief fietsen houdt, dan is dit zeker niet de place to be. En daardoor heerlijk rustig. Vanaf de vroege avond tot in de ochtend hoor je niets anders dan de vogels fluiten en tsjilpen. Wat een rust. Nee, niet veel toeristen op zoek naar bezienswaardigheden of vertier.

Ruime plaatsen

Zoekend op internet naar wetenswaardigheden om deze te delen, val ik van de ene verbazing in de andere. Van alle dorpjes in de omgeving kan ik niets vinden. Niet eerder heb ik dit meegemaakt. Het kan niet anders dan dat er iets memorabel te vertellen valt over minimaal een van deze dorpjes? Ik denk dat tot op heden niemand de moeite heeft genomen om deze feitjes op internet te plaatsen. Vandaag dus geen historische weetjes om te delen.

Dan maar een kort verhaal over onze dag van gisteren, maandag.

Ondanks de heuvels wilden we een stuk gaan fietsen. Richting Esch-sur-Sûre. Na veel klimmen en dalen kwamen we terecht bij een leuk plekje aan het Lac de la Haute-Sûre in Liefrange. Een mooie stek om te lunchen en even te zitten en genieten van het mooie uitzicht over het meer.

Vredige rust over het Lac de la Haute-Sûre. Genieten!

Na ruim een uur genoten te hebben van de rust, gingen we de uitdaging weer aan om terug te keren naar de camping. Via een andere route om boodschappen te doen in Pommerloch. Wij nemen vrijwel altijd de mooie en in dit geval de veiligere route om het drukke verkeer te vermijden. Nou dat hebben we geweten: het was hard werken om de top te bereiken. Onderweg overigens kort gestopt in Berlé. Ook zo’n dorp waar vrijwel niets over te vinden is op het internet. Het WOII gedenkteken lijkt toch te wijzen op meer geschiedenis dan wat internet mij prijs gaf.

Vanuit Pommerloch namen we wederom de toeristische route terug naar Tarchamps. Weer zweten en hard werken!
De cijfers van onze fietstocht op logen er niet om: ruim 29 kilometer en 530 hoogtemeters. De sportieve fietsers onder ons kunnen dit waarderen, hoop ik…Morgen gaan we hier weer weg. Richting het oosten. Diekirch, Echternach, Vianden. We zien wel waar we landen >>